Om oss

Vår historia

Idus startades av en grupp underhållskonsulter i början på 90-talet. Tillsammans hade gruppen lång erfarenhet inom drift, underhåll och utbildning. Med persondatorns intåg blev fördelarna med datoriserade underhållssystem stora. Idag har Idus i huvudsak inriktat sig på utveckling av underhållssystemet Idus, Informations-, Dokumentations- och Underhållssystem med stor fokus på användarvänlighet och mobila enheter. 

Idus erbjuder även utbildning och konsultation inom underhållsverksamhet och stödsystem. 
Idus har kontor i Härnösand, Gävle, Göteborg, Norrköping och Staffanstorp. Sedan 1998 ingår Idus i samma koncern som Novotek AB.

Idus första programvara lanserades redan 1992. Sedan dess har programmet utvecklats kontinuerligt med nya versioner. Alla kunder har successivt kunnat uppgradera till den senaste versionen av Idus underhållssystem. Bakåtkompabiliteten i Idus är viktig för kunderna för att minimera arbete och kostnader när nya versioner släpps.
Idus kunder har också tillgång till teknisk support och annan information, både via Idus hemsida, telefon och e-post.

Idus är ett av Sveriges mest använda system för underhåll och finns numera på många olika språk. Det utländska återförsäljarnätet är utbrett i till exempel Danmark, Norge, Finland, Storbritannien, USA, Schweiz, Italien, Polen, Slovenien, Kroatien och Makedonien.

Följ oss i våra kanaler

Stäng meny
7 faktorer som lyfter underhållet Idus

Missa inget!

Prenumerera och få vår e-bok gratis!